Svaki delić prirode ima svoju priču | WWF

Svaki delić prirode ima svoju priču



 rel=
Promotivni plakat
© WWF
Potopljeni Bodrog pokraj Bačkog Monoštora, selo roda u Lonjskom polju, legenda o Marti koja se zbog ljubavi utopila u reci Uni i još mnoge druge priče čekaju da budu otkrivene kroz novu WWF-ovu kampanju.

Prepoznavši neopisivu lepotu regiona, kulturalnu različitost, a istovremeno neverovatnu sličinost, WWF-Svetski fond za prirodu je krajem novembra 2014. pokrenuo kampanju kojom želi da istakne priroda bogatsva koja imamo, sa naglaskom na lična iskustva u zaštićenim područjima.

Naš region, bogatstvom svoje biološke raznovrsnosti i prirodnim lepotama zaslužuje da stane uz bok sa najpoznatijim svetskim turističkim odredištima, te je zato WWF u saradnji sa kreativnom agencijom Leo Burnett Zagreb pokrenuo kampanju promocije parkova u regionu. Cilj kampanje je da podseti lokalne stanovnike na to kakvo se prirodno blago „krije“ u njihovom susedstvu, ali i da istovremeno skrene pažnju i ostalima u regionu i inostranstvu šta naš region nudi.

Kroz regionalnu kampanju čiji je glavni slogan ‘Svaki delić prirode ima svoju priču’, želimo da povežemo ljude sa prirodom i to na način buđenja ponosa na prirodne lepote sopstvenih otadžbina. U okviru kampanje su snimljena i četiri TV i radio spota koji predstavljaju po jedan park iz četiri zemlje Dinarskog luka (Srbija, Crna Gora, Hrvatska, BiH). Svako zaštićeno područje ima svoju priču: u SRP Gornje Podunavlje  u Srbiji govori se o Evropskom Amazonu i nestalom gradu Bodrogu, u PP Lonjsko polje u Hrvatskoj naglasak je na posmatranju ptica, u NP Una u BiH naglasak je na ljubavnoj legendi, dok se u crnogorskom NP Biogradska gora naglasak stavlja na ribolov i idealno okruženje za porodicu. Tako se povezuju lepota prirode i ponos stanovništva.

Po završetku prvog dela kampanje, uslediće i interaktivni deo, gde će svi ljubitelji prirode putem Facebook stranica Parks Dinarides imati priliku da učestvuju na nagradnom takmičenju tako što će podeliti svoje zanimljive priče koje su doživeli u nekom zaštićenom području. U duhu kampanje, glavna nagrada biće upravo nezaboravno vikend iskustvo u jednom od parkova.

WWF je projekat Parkovi Dinarskog luka pokrenuo 2012. godine. Glavni cilj projekta je stvaranje platforme zaštićenih područja Albanije, BiH, Crne Gore, Kosova*, Makedonije, Slovenije i Srbije kroz umrežavanje, promociju i podsticanje parkova na održivi turizam.

Priča iz Gornjeg Podunavlja